22.07.2026
Warm Up 2, Kotka

Kysymyksiä Nincon autoista ja varusteista

  • Rolf_Moberg
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
26.12.2003 09:02 #674 : Rolf_Moberg
Vastaus käyttäjältä Rolf_Moberg aiheessa virransyöttöpalat Nincossa
Käytettäessä vain yhtä muuntajaa ja yhtä virransyöttöpalaa siellä palan sisällä on pakko olla johdotukset, joka yhdistää molemmat radat samaan virtalähteeseen. Jos rataan lisätään toinen virtapala ja toinen muuntaja, mutta virtapaloihin ei tehdä mitään muutoksia, niin eivätkö ne radat edelleen ole kytketty alkuperäisellä tavalla. Vain sillä erotuksella, että on käytössä kaksi muuntajaa, jotka ovat kytketty rinnan. No, tämä keskustelu juuttuu paikoilleen, jos kukaan muu ei ota asiaan kantaa :-) Minäkään kun en ole ollenkana varma asiastani. Kunhan kirjoitan iha mutu-tuntumalta.

Hyviä ajeluita!

Rolf Moberg

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
26.12.2003 10:43 #675 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Kysymyksiä Nincon autoista ja varusteista

Rolf_Moberg kirjoitti: Minulla on tuossa pöydällä virtalähde, josta lähtee 30A virtaa, jännite on säädettävissä. Eli tuolla yhdellä pärjäisi oikein mainiosti, jos vain jaksaisi kolme-neljä metriä katkaista kaapelia ja tinata DC-jakin kaapelin päähän.


Tuo 30A virtalähde kyllä ratkaisisi virtaongelmat. Nokialla meillä on myös 30A poweri (tosin ilman jännitteensäätö mahdollisuutta). En minä mitään riskiä näe siinä kun käyttää sulakesuojausta.

Kotiradallani käytin aikoinaan kolmea rinnan kytkettyä Scalextricin muuntajaa jotka olivat usein vielä erilaisia. Kaikki urat saivat siis virtansa tästä samasta "paketista". En tiedä onko "oikeaoppista", mutta hyvin pelitti.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
16.01.2004 08:11 #849 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Re: Kysymyksiä Nincon autoista ja varusteista
Tuolla aikaisemmin oli puhetta renkaiden ja laahaimien puhdistamisesta, lasol-lasinpesunestettä oli tarjottu. Itse olen käyttänyt tähän asti isopropyylialkoholia. Onko tuo lasinpesuneste parempi vaihtoehto ?
Käykö tuo isopropyyli enemmän renkaiden "päälle" ?

Liikkuva Shikaani !

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
16.01.2004 08:25 #850 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Kysymyksiä Nincon autoista ja varusteista
Itse tulee putsailtua renkaat apteekista ostetulla isopropanolilla. Voipi olla että Lasolissa on jotain aineita jotka "hoivaavat" kumisia pyyhkijänsulkija ja ainakin teoriassa ovat kumimateriaalille hellävaraisempia. Toisaalta, enpä ole havainnut, että puhdas isopropanolikaan nyt pahemmin renkaita vahingoittasi. Toista oli takavuosina käyttämäni buhdistetun bensan kanssa. Se kuivatti kisarenkaat pidemmän päälle piloille.

Laahaimet lähtee tosi puhtaaksi noilla elektoriniikkapuhdistuspraylla. Tapa on kuitenkin aika ympäristöä sottaava ja kallis kun kallista sprayta holvaa litratolkulla laahaimiin :x

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • NASCARMAN
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
16.01.2004 10:49 #856 : NASCARMAN
Vastaus käyttäjältä NASCARMAN aiheessa Isopropyyli

Jussi kirjoitti: Tuolla aikaisemmin oli puhetta renkaiden ja laahaimien puhdistamisesta, lasol-lasinpesunestettä oli tarjottu. Itse olen käyttänyt tähän asti isopropyylialkoholia. Onko tuo lasinpesuneste parempi vaihtoehto ?
Käykö tuo isopropyyli enemmän renkaiden "päälle" ?


Moi,

Itse olen siirtynyt vallan lasoliin koska

a) Se on halpaa ja sitä on auton takaluukussa aina pullo tai pari.

b) Se ei sulata auton korin muovia niin helposti. Kenelläpä ei olisi joskus lurahtanut raakaa IPAa maalipinnalle :evil:

En ole huomannut mitään eroa renkaan puhdistusominaisuuksissa joten halvempi ja hellempi vei voiton :lol:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
16.01.2004 11:58 #857 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Kysymyksiä Nincon autoista ja varusteista
Ainakin SCX:n autojen maalipinta on hyvin herkkä isopropanolille. Kannattaa olla varovainen sen kanssa läträtessä.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.373 sekuntia