- Vastaanotettu kiitos 0
Revell 1/32 dtm easykitit
- larzzon
- Kirjoittaja
- Fresh Boarder
-
Mersun akseliväli (etuakselin keskeltä takaakselin keskelle) on 8,45 cm:ä ja raideleveys (korin lokasuojien ulkoreunoista) on 5,85 cm:ä. Raideleveyden kanssa ei ole niin tarkkaa, kunhan eivät kovasti pyörät törötä lokasuojista ulos.
Audin akseliväli on 8,10 cm:ä ja raideleveys 5,80 cm:ä.
Yritin netistä etsiä tietoja noiden alustejen mitoista, mutta aika heikosti löytyi.
Ja ovat muuten ihan hianoja koreja, eivätkä edes pahan hintaisia.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
www.slotforum.com/forums/index.php?showtopic=879
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- larzzon
- Kirjoittaja
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Jos joku muu on kiinnostunut aiheesta, niin täällä kerrotaan miten Revellin omasta alustasta saa suht' helposti sw -mallisen:
www.slotforum.com/forums/index.p ... topic=1018
Vaan minkälaisella liimalla tuo moottori on sopivaa liimata alustaan? Onhan se kätevää, että pelkkä liimaus riittää, mutta suotavaa myös olisi, että moottorin saisi tarvittaessa alustasta irti. Epäilen, että pikaliimaa käytettäessä voi olla suhteellisen tuskaisaa säilyttää alusta ehjänä mikäli tulee tarve iroittaa moottori. Ntäs kuumaliima?
Ja kun tuolla slotforumilla oli noita vertailuja, niin ainakin Revellin AMG Mersu näyttää väritykseltään Scalen vastaavaa aidommalta:
www.dtm.de/fanodrom/desktophinte ... dh-115.jpg ja
www.slotforum.com/forums/index.php?showtopic=879
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
larzzon kirjoitti: Vaan minkälaisella liimalla tuo moottori on sopivaa liimata alustaan? Onhan se kätevää, että pelkkä liimaus riittää, mutta suotavaa myös olisi, että moottorin saisi tarvittaessa alustasta irti. Epäilen, että pikaliimaa käytettäessä voi olla suhteellisen tuskaisaa säilyttää alusta ehjänä mikäli tulee tarve iroittaa moottori. Ntäs kuumaliima?
Super Epoxy on hyvä liima koneen liimaamiseen. Riittävän luja, mutta saa vielä koneen irroitettua alustasta ilman laikkaa. Kuumaliima ei kestä lämpöä joten se ei ole suositeltavaa moottorin liimaamiseen.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Pitihän sitä mielenkiinnon vuoksi kokeilla EasyKittiä. Mielestäni Revellin alusta kelpaa mainiosti slottiauton rakentamiseen. Tarvitsee ainoastaan jyrsiä aukot ohjaimelle ja takarattaalle. Kisaaja voi poistaa materiaalia alustan keventämiseksi. Allaolevassa kuvassa on Revellin alusta muokattu slottirungoksi. Ohjaimena on käytetty NINCOn jousiohjainta. Moottori on liimattu alustaan SuperEpoksilla, ja tämä onkin tosi hyvä ja yksinkertainen ratkaisu. Kiitokset Kaitsulle hyvästä vinkistä.
Protossa on käytetty halpismoottoria, rattaita ja Revellin kitin mukana tulleita vanteita ja kumeja. Halpisversionakin auto kulkee erittäin kohtuullisesti. Kisamies voi sitten satsata pronssilaakereihin, parempaan moottoriin, kumeihin ja vanteisiin. Ja vielä kuva valmiista autosta:
Autossa istuva kuski on muuten otettu toisesta autosta, EasyKitissä ei tule kuskia mukana. Aikaa ei mennyt auton tekemiseen kuin muutama tunti. Kaikenkaikkiaan RevellEasyKit on hauska tapa muistella poikavuosien mallaustaitoja.
T: Julius
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kuvien mersu on myynnissä 26.1.2004 asti osoitteessa:
[url:1i0rdm8n] www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=6613465 [/url]
T: Julius
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- larzzon
- Kirjoittaja
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Hyvä tietää, että mersuun moottorin saa mahtumaan noinkin päin. Jätin mersun vielä (sw) osien puutteessa rakentamatta. Nythän tuo on kuitenniin todistettu, että inliner on vaihtoehto ja siihen löytyy osatkin, joten... Audin sen sijaan jo rakensin sidewinderiksi ja se pelittää varsin mallikkaasti. Ajotuntuma on tosiaan hivenen toinen, kuin noissa "oikeissa" autoissa: ärhäkämpi ja vikuroivampi. Se johtunee ainakin kahdesta seikasta, painosta ja renkaista. Audin painoksi kaikkinensa tuli 76 grammaa, ja laskin, että vastaavilla osilla mersu painaisi kolmisen grammaa enemmän. Esim. Scalen dtm opelit painavat n.90 grammaa, joten ero on huomattava. Toisekseen Revellin autojen renkaat ovat kapoisemmat kuin Scalen, eivätkä vanteet ole yhtä tukevat. Kumit kyllä vaikuttavat ihan päteviltä, seos on melko pehmeää. Pitoa tuntuu kuitenkin olevan vähemmän. Asia luultavasti korjaantuisi jos jaksaisi hioa gummeista pintaa pois, sillä nyt ne ovat pyöreähköt. Keveyden ja heikomman pidon takia takapyörät lyövät paljon tyhjää jos vain haluaa. Lisäksi Audissa on pienempi akseliväli kuin Scalen Opelissa ja se luonnollisesti vaikuttaa.
Itse näen tuossa alussa olevan kuitenkin melko paljon potentiaalia. Painoa lisäämällä siitä saanee ainakin hallittavamman. Kyllä auto nytkin hanskassa pysyy, jos vain malttaa kaasun kanssa. Radalla se tuntuu pysyvän, vaikka menisi kaikki mutkat kylki edellä. Alustan ongelma on se, ettei siihen juurikaan leveämpiä renkaita saa mahtumaan, kuitenkin jo kunnollisten vanteiden vaihtaminen auttanee paljon.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Kirjoittelin jutun tuosta EasyKitin rakentamisesta. Se on löydettävissä linkistä:
[url:2d3hojem] koti.mbnet.fi/scalenet/ [/url]
Klikkaa "Autot" nappulaa, ja ... lue lisää...
Jos jollakulla on samanlainen tarina, niin laitetaan sivuille. Kirjoittajia arvostetaan.
T: Julius
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Epe
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Asetoni sulattaa muovia. Asetonin haihduttua muovi taas kovettuu. EasyKit Mersua rakennettaessa tein kappaleen johon auton ohjain kiinittyy. Puhdistin ensin kevyesti asetonilla kappaleen alapinnan ja rungossa kappaleen kiinnityskohdan. Sitten sivelin pumpulipuikolla asetonia kiinnityskohtaan ja painoin kappaleen voimakkaasti paikoilleen. Pidä paikallaan ja odota hetki asetonin haihtumista. Jos muovilaadut ovat sopivia, on asetoni haihduttuaan "hitsannut" kappaleet kiinni toisiinsa. Tässä tekniikassa haittapuolena on se että hyvin nopeasti kappaleet on saatava painettua haluttuun asentoon, työskentelyaika pieni. Plussana liitos on täydellinen ja asetoni halpaa.
Ja vielä vanha mallarin vinkki. Kaikkia osien valurunkoja ei kannata heittää pois. Pätki ne noin sentin pituisiksi paloiksi ja laita lasipurkkiin. Lisää purkkiin hieman asetonia ja kotvan kuluttua sinulla on ensiluokkaista muovikittiä.
Ja vielä kolmas mallarin vinkki. Muovirungoista teet myös makeat antennit autoon lämmittämällä ja venyttämällä.
Tässähän tätä taas tuli.
T: Julius
PS.
Seuraavaksi teen kuulalaakeroidun EasyKit Mersun NC3 moottorilla, jos vain löydän sopivankokoiset laakerit.
Helsingin Sanomat - Lyödään totuutta turpaan vuodesta 1889 lähtien.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- larzzon
- Kirjoittaja
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Ja hyviä ohjuripalkkeja saa mm. euroshopper hammasharjoista.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.