Scalextric Protec-moottori
24.09.2003 16:52 #48
: Kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Scalextric Protec-moottori kirjoittanut Kaitsu
Tässä parisen vuotta sitten ihmeteltiin mikä mosa tuo Scalen Protec oikein on kun Hornby ei ilmoita sille mitään suoritusarvoja.
Jotkut ovat esittäneet, että kyseessä on sama moottori kuin Cartrixin 26000 rpm mylly. Tätä tulkintaa aloin kyllä epäilemään jo silloin kun ostimme Terjelle F1 Arrowsiin tuollaisen Cartrixin. Ainakin Kaukajärven pitkillä suorilla 26 krpm Cartrix vaikutti selvästi nopeammalta kuin Protec.
Nyt mulla on taas tuossa käsillä tuollainen 26000 rpm Cartrix. Purkamaan en koneita ala, mutta olen niitä pyöritellyt ja huomannut, että Cartrix pyörii selvästi "herkemmin" kuin Protec joka on aika tahmea pyöritellä sormin. Alan olemaan varsin vakuuttunut, että kyseessä on eri speksillä tehdyt moottorit. Mutta mikä toi Protec sitten oikein on? Hornbyltä tätä joskus kysyin. Yllättäen eivät vastanneet.
ihmettelee kaitsu
Jotkut ovat esittäneet, että kyseessä on sama moottori kuin Cartrixin 26000 rpm mylly. Tätä tulkintaa aloin kyllä epäilemään jo silloin kun ostimme Terjelle F1 Arrowsiin tuollaisen Cartrixin. Ainakin Kaukajärven pitkillä suorilla 26 krpm Cartrix vaikutti selvästi nopeammalta kuin Protec.
Nyt mulla on taas tuossa käsillä tuollainen 26000 rpm Cartrix. Purkamaan en koneita ala, mutta olen niitä pyöritellyt ja huomannut, että Cartrix pyörii selvästi "herkemmin" kuin Protec joka on aika tahmea pyöritellä sormin. Alan olemaan varsin vakuuttunut, että kyseessä on eri speksillä tehdyt moottorit. Mutta mikä toi Protec sitten oikein on? Hornbyltä tätä joskus kysyin. Yllättäen eivät vastanneet.
ihmettelee kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- NASCARMAN
- Fresh Boarder
-
Less
Lisää
- Vastaanotettu kiitos 0
25.09.2003 06:07 #51
: NASCARMAN
Vastaus käyttäjältä NASCARMAN aiheessa Scalextric Protec-moottori
Moi,
Käsittääkseni Scalen Protec on sama kuin Plafit Fox (Cartrix TZ) eli Mabuchin
valmistamia molemmat. Fox kiertää 26000rpm ja Cheetah 30000rpm joka todennäköisesti on sama kuin Cartrix SH. Vaikka voihan se olla, että niissä on pieniä eroja spesifikaatioissa.
Ota näistä sitten selvää :roll: :roll: :roll:
Käsittääkseni Scalen Protec on sama kuin Plafit Fox (Cartrix TZ) eli Mabuchin
valmistamia molemmat. Fox kiertää 26000rpm ja Cheetah 30000rpm joka todennäköisesti on sama kuin Cartrix SH. Vaikka voihan se olla, että niissä on pieniä eroja spesifikaatioissa.
Ota näistä sitten selvää :roll: :roll: :roll:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.476 sekuntia