Vanhojen muistelua
05.02.2005 10:03 #2227
: Kaitsu
En ole juurikaan havainnut siitä olevan haittaa. Ainakin minun ajamani kotiratasidewinderit ovat olleet ajolleen oikein hyviä. Jos auton alusta ja tekniikka on muuten kuosissa niin kyllä sidewinder pelittää.
Minun mielestäni uraohjattu auto voi olla takapainoinen, eikä oikeissa autoissa ihanteelliseen 50/50 painojakaumaan ole tarvetta.
Olisi mielenkiintoista tehdä testi jossa kaikki muut tekijät on vakiotu ja vain alustan konstruktio muuttuu in-line vst. sidewinder. Cartrixiltahan oli tulossa / tullut (?) Honda NSX:ään sidewinder alusta. Tämä mahdollistaisi tuollaisen testin tekemisen.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Vanhojen muistelua
Norrit kirjoitti: Eikö sitten mielestäsi tuo painon taakse siirtyminen missään tunnu (negatiivisesti)?
En ole juurikaan havainnut siitä olevan haittaa. Ainakin minun ajamani kotiratasidewinderit ovat olleet ajolleen oikein hyviä. Jos auton alusta ja tekniikka on muuten kuosissa niin kyllä sidewinder pelittää.
Minun mielestäni uraohjattu auto voi olla takapainoinen, eikä oikeissa autoissa ihanteelliseen 50/50 painojakaumaan ole tarvetta.
Olisi mielenkiintoista tehdä testi jossa kaikki muut tekijät on vakiotu ja vain alustan konstruktio muuttuu in-line vst. sidewinder. Cartrixiltahan oli tulossa / tullut (?) Honda NSX:ään sidewinder alusta. Tämä mahdollistaisi tuollaisen testin tekemisen.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Norrit
- Fresh Boarder
-
Less
Lisää
- Vastaanotettu kiitos 0
06.02.2005 12:21 #2234
: Norrit
Vastaus käyttäjältä Norrit aiheessa Re: Vanhojen muistelua
Niin, en määkään siiten niin tarkkaan tiedä, olen vain perustanut tuon käsitykseni kokemuksesta. Esimerkiksi kun kaveri osti Carreran mustin ja itse investoin samalta valmistajalta Bondin Aston Martinin, niin ajattelin, että musti jää jalkoihin, jo pelkästään sen takia, että siinä raideleveys oli jonkinverran kapeampi, myös renkaat atisivat olla inan kapeammat.. No, kas kummaa, toisin kävi. Musti meni menojaan kun meikäläinen luisteli kurveissa...aloin ihmettelemään miksi näin ja otin autot tarkasteluun...selkein ero minkä huomasin, oli se että mustion peräpää oli huomattavasti kevyempi...astonissa oli niin plajon "sisustusta" peräpäässä. Ja mielestäni painopiste ei silti ollut kovin huono Astonissa, koska katolleen menoja ei sen enempää ollut kuin Mustillakaan....
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
07.02.2005 06:18 #2240
: PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: Vanhojen muistelua
Carreran autot on kylla ihan oma lukunsa... on sen verran ylipainoisia ja alustaltaan "ylisuunniteltuja" ettei noiden perusteella kannata hyllyttaa sidewinder-konstuktiota.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- -SPF-
- Fresh Boarder
-
Less
Lisää
- Vastaanotettu kiitos 0
07.02.2005 07:59 #2242
: -SPF-
Vastaus käyttäjältä -SPF- aiheessa Re: Vanhojen muistelua
Seuratkaa tiiviisti autorata.nettiä, sinne on huhujen mukaan tulossa NSX artikkeli. Cartrix SW ja IL sekä Ninco AW :shock:
Kaikki konstruktiot samassa jutussa
Kaikki konstruktiot samassa jutussa
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.407 sekuntia