22.07.2026
Warm Up 2, Kotka

F2 luokkan uudelleen käynnistäminen

  • Jarkko
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
22.10.2003 12:42 #178 : Jarkko
Onko halukkaita ajamaan F2 luokkaa nykyisen suljetun F1 luokan rinnalla. Ne kuljettajat, jotka eivät ole F1 luokassa, äänestävät F2 luokan uudesta tulosta :D twisted:

Aloitetaan keskustelu myös missä ja miten luokkaa ajetaan. Olisiko mahdollista ajaa FinCupin yhteydessä, jne.?!?!?



Äänestys sulkeutuu 15 päivän kuluttua.

Jarkko

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
22.10.2003 14:01 #179 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Re: F2 luokkan uudelleen käynnistäminen
kertokaapas alottelijalle mitä tuo F2-luokka lyhyesti tarkoittaa?? :shock:

Liikkuva Shikaani !

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
22.10.2003 17:37 #181 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: F2 luokkan uudelleen käynnistäminen
F2 -luokkaa ajettiin pari vuotta. Tekniset säännöt olivat samat kuin F1-luokalla, mutta se oli suunnattu F1-teamien ulkopuolisille kuljettajille. Tarkoituksena oli, että sen kautta kasvettaisiin F1-ajajaksi.

Jostain syystä luokka ei koskaan oikein ottanut tuulta siipien alle. Osanottajien määrä oli varsin pieni:

Kaudella 01-02 yhteensä 6 osanottajaa; keskiarvo 3,6 osanottajaa / kisa
Kaudella 02-03 yhteensä 7 osanottajaa; keskiarvo 4,0 osanottajaa / kisa

Tälle kaudelle luokka sitten tapettiin pois.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Jarkko
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
23.10.2003 08:14 #184 : Jarkko
Vastaus käyttäjältä Jarkko aiheessa Re: F2 luokkan uudelleen käynnistäminen
Luokan säännöt ja ajopäivät kuten radat tulisi keskustella ja sopia säännöt ja käytännöt. Tavoitteena olisi ensisijaisesti luoda mielekäs luokka, jossa ajaminen on pääasia, kunhan vain kuljettajia on tarpeeksi. F2 luokka voidaan muokataan sellaiseksi että kiinnostus herää ja ajajia löytyy.

Ihmettelen suuresti ajaja pulaa, jos Friisilässä ajettiin muissa luokissa 13 hengen voimin ja F1 luokassa oli kuusi kuljettajaa. Miksei 7 kuljettajaa aja F2 luokkaa? Johtuuko säännöistä vai mielenkiinnon puutteesta. Lajin kehityksen ja jatkuvuuden kannalta olisi tärkeää luoda edellytykset luokille, joissa aloittelijat voivat ajaa ja tutustua lajiin. Onhan meillä Nascar luokka, mutta voisiko F2 luokka olla toinen lisäksi? Varmasti mukavampaa ajaa useampi luokka, onhan autot luokissa hyvin erilaiset niin ulkoisesti kuin kierrosajoiltaankin.

Uusien harrastajien saaminen lajin pariin vaatii meiltä KAIKILTA avoimuutta ja panostusta, ennenkaikkea asennetta. Mitä enemmän ajajia, sitä hauskempaa kisoissa ja tapahtumissa on.

Kipinän tartuttaminen kaveriin vaatii itsensä palamista, kuten eräs ajajista asian ilmaisi!



Jarkko

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Jarkko
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
10.11.2003 11:35 #334 : Jarkko
Vastaus käyttäjältä Jarkko aiheessa Äänestys päättynyt
Äänestys päättyi ja viisi ääntä annettiin.
Kaikki äänestäneet ovat halukkaita ajamaan F2 luokkaa.

Ajaminen on vain kiinni kisojen järjestäjistä ja SSH:sta.
Milloin ajetaan ensimmäinen F2 kisa tällä kaudella??

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Anonymous
  • Vieras
  • Vieras
10.11.2003 14:14 #335 : Anonymous
Vastaus käyttäjältä Anonymous aiheessa Re: Äänestys päättynyt

Jarkko kirjoitti: Äänestys päättyi ja viisi ääntä annettiin.
Kaikki äänestäneet ovat halukkaita ajamaan F2 luokkaa.

Ajaminen on vain kiinni kisojen järjestäjistä ja SSH:sta.
Milloin ajetaan ensimmäinen F2 kisa tällä kaudella??


Mä olisin erittäin mielelläni tulossa pääkaupunkiseudulle (vaikka friisilään) kisaamaan tuossa luokassa.
Kaikissa muissa luokissa taitaa olla magneetti kielletty ja ajaisin mielelläni kuitenkin samoilla autoilla, millä kotonakin. Ja plussaa olisi, jos poikakin pääsisi ajamaan.

Kävi myös mielessä ehdottaa, että voitaisiinhan me varmaan friisilässä kisata epävirallisestikin, ilman että kisaa varten täytyisi olla mitään sääntöjä tai luokkia. Tiistaisinhan siellä käsittääkseni pääsee ajamaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Jarkko
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
11.11.2003 07:29 #343 : Jarkko
Vastaus käyttäjältä Jarkko aiheessa Re: F2 luokkan uudelleen käynnistäminen
Magneetti luokkia on F1, Sport proto ja Nascar luokat Fincup osakilpailuissa. F2 luokassa tarkoitus olisi mahdollista ajaa aivan vakio formulalla ilman ihmeellisempiä virityksiä. Säännöt olisisvat muuten samat kuin F1 luokassa.
Friisilässä pääsee ajelemaan tiistaisin kaikilla autoillaan. Tiistaisin on teemana ajaa myös kisaa (tällä hetkellä All American V8 -luokka), mutta ennen kisoja ja jälkeen on hyvin aikaa ajella haluamillaan autoilla.

Autot kainaloon ja suuntana Friisilä :D

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
14.12.2003 08:32 #563 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: F2 luokkan uudelleen käynnistäminen
Viime aikoina on tullut kyselyitä tästä mahdollisesta "F2"-luokasta. Enemmistö kyselijöistä on halunnut luokan olevan mahdollisimman vakio. On mahdollista järjestää esim. Tampereen ja Nokian Fin Cup -kilpailuiden yhteydessä kahden osakilpailun erillinen sarja aloitteleville ja harrastajakuskeille jos riittävästi halukkaita kilpailijoita löytyy.

Keskustelun avaukseksi ehdotus luokan säännöistä:

- Osallistumisoikeus F1-teamien ulkopuolisilla kilpailijoilla

- Kilpailu ajetaan Fin Cup -lähtöjen jälkeen

- Täysin vakiot formulat joihin saa tehdä ainoastaan seuraavat muutokset:
- laahaimet saa vaihtaa
- etu- ja takarenkaat saa hioa (tämän sallimisella on tarkoitus tasata Scalen ja SCX:n magneettipidon eroa)

- Automallit luokitellaan siltä pohjalta, että mukaan otetaan ne autot joiden nopeus on samaa luokkaa kuin Scalextricin nykyisillä formuloilla. Teemme asian tiimoilta testejä Nokialla.

Eli löytyykö mielenkiintoa lähteä mukaan ko. luokkaan?

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
14.12.2003 19:00 #568 : Midder
Vastaus käyttäjältä Midder aiheessa Re: F2 luokkan uudelleen käynnistäminen
Elikkähän minä ainakin esitän oman mielenkiintoni ajaa formula kakkosissa ja mitä enemmän ajajia sen mielekkäämpää. Samalla ehdotan, että ainakin minun mielestäni olisi kivempaa sallia mitkä tahansa formula renkaat, mutta se oli vain ehdotus?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • tmäkelä
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
15.12.2003 17:23 #579 : tmäkelä
Vastaus käyttäjältä tmäkelä aiheessa Re: F2 luokkan uudelleen käynnistäminen
Kyllähän noita vormuloita voisi kokeilla, auto vain pitää ensin hankkia. Kannatan tuota renkaidenvaihtoehdotusta.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Epe
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
15.12.2003 17:59 #580 : Epe
Vastaus käyttäjältä Epe aiheessa Re: F2 luokkan uudelleen käynnistäminen
Mukana, ehdottomasti :D ? .

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
15.12.2003 18:21 #583 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: F2 luokkan uudelleen käynnistäminen

Epe kirjoitti: Mukana, ehdottomasti :D ? .


Noiden vanhempien formuloiden hyväksymisessä on ongelmansa. Ne saattavat olla nopeampia kuin nykyiset. Täytyy suorittaa testausta tällä viikolla Nokialla.

Onko monta muuta sellaista kuskia joka lähtisi mukaan jos sallitaan myös vanhat formulat?

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Epe
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
15.12.2003 19:52 #586 : Epe
Vastaus käyttäjältä Epe aiheessa Re: F2 luokkan uudelleen käynnistäminen

Kaitsu kirjoitti: Noiden vanhempien formuloiden hyväksymisessä on ongelmansa. Ne saattavat olla nopeampia kuin nykyiset.


:shock: :shock: , Täh.........eikö kehitys olekkaan tehnyt autoista nopeampia :roll: . Mutta nou hätä, hankitaan sitten uudempi = "hitaampi" auto......kilpailemaan pitää päästä :D .

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
15.12.2003 20:14 #587 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: F2 luokkan uudelleen käynnistäminen
Ehei. Esim. Fin Cup -veteraanit muistanevat ajan jolloin F1-luokassa kisattiin Scalextricin vanhalla Lotuksella ja Williamsilla (FW11). Noiden autojen nopeushan oli sitä luokkaa että siihen yllettiin uudestaan vasta kun käyttöön otettiin nykyiset viritysmoottorit ja supermagneetit.

Tuollainen vanha kisavireinen Lotari voisi tehdä pahaa jälkeä vielä nykyisinkin Fin Cup kisoissa...

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • NTSRC
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
22.12.2003 21:20 #645 : NTSRC
Vastaus käyttäjältä NTSRC aiheessa Re: F2 luokkan uudelleen käynnistäminen
NTSRC pistää koemielisen F2-luokan pystyyn. Tarkempaa tietoa löytyy tuolta KIlpailut -foorumista.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.318 sekuntia