22.07.2026
Warm Up 2, Kotka

Radan suunnittelu valmiilla softalla/CADillä

  • sjö
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
18.06.2004 09:27 #1376 : sjö
Onko kellään Scalextricsin ratasuunnitteluun softaa. Siis ilmaista, jossa ei ole rajoituksia esim 30 palalle? En viitsis maksaa, kun ei ole niin pakottavaa tarvetta, voihan ne radanpätkät levittää lattialle ja katsoa mimmoisiin koukeroihin riittää.

Jos ei softaa löydy, niin löytyykö keltään valmiita CAD 2D-blokkeja esim. Acad, solid edge, .dxf tai jossain muussa muodossa, niin ei tarvis ite piirtää (eihän noita erikokoisia rataosia niin monta erilaista ole, mutta aika on kortilla)? Solid Edgen 2D on muuten ilmainen softa ja hommaa kokeilematta uskon, että suunnittelu on yhtä helppoa (osien piirtämisen jälkeen) kuin maksullisillakin ohjelmilla!

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
  • sjö
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
06.08.2004 07:35 #1467 : sjö
Vastaus käyttäjältä sjö aiheessa Re: Radan suunnittelu valmiilla softalla/CADillä
Tilasinpa Solid Edgen (ilmainen 2D-CAD) www.solidedge.eu.com/ ja piirsin perusratapalat joista kokosin radan. Homma on helppoa (jos on käyttänyt jotain cadia aiemmin), ei mitään rajoituksia ratapalojen tai ratojen malleille, koolle tai määrille, saa osaluettelot, mieleiset tulostukset ja voi ottaa vaikka oikean kilparadan taustakuvaksi ja nostella ratapalablockit sen päälle.

Linkissä näytöltä kaapattu kuva: fi.msnusers.com/Jarkonsivut/shoe ... PhotoID=23

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 1.513 sekuntia