22.07.2026
Warm Up 2, Kotka

Suomen pisin rata

  • sjö
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
18.03.2004 10:22 #1158 : sjö
Suomen pisin rata kirjoittanut sjö
Kenellä/missä on SUOMEN pisin autorata? Jos meinaatte että oma ratanne voisi olla sellainen ilmotkaa tänne sen pituus. Mä oon nääs pulassa, kun vaimon mielestä mun 15 metrinen Scale (4,7 s formulalla) vie liikaa tilaa, eikä sitä saa ainakaan pidentää :cry: . Erityisesti yksityiset radat kiinnostaa, jotta voisin sanoa referenssinä että melkein kaikki radat on yli 30 metriä pitkiä :roll: . Tarinat radan kasvattamisesta ja kuvat on myös tervetulleita, samoin kierrosajat.

Vaikkette halua kehuskella ratojen pituuksilla ja ominaisuuksilla, niin tehkää se edes sitä varten että minä ja muut kaltaiseni voidaan käyttää sitä hyväksi :wink: . Kiitos etukäteen.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • rocker
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
18.03.2004 15:26 #1160 : rocker
Vastaus käyttäjältä rocker aiheessa Rataa...
Mun rata on jotain samaa luokkaa, siinä 15 metriä, tarkkaa mittaa ei ole eikä ole tullut kellotettua. Mutta mittaa tulee tänä keväänä lisää. :wink:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • NASCARMAN
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
19.03.2004 06:41 #1161 : NASCARMAN
Vastaus käyttäjältä NASCARMAN aiheessa Ratoja
Moi,

Tsekkaa tämä linkki groups.yahoo.com/group/fww1/

Kirjaudu käyttäjäksi ja tutustu PHOTOS kansion sisältöön. Siellä on paljon kuvia eri radoista ja autoistakin... vähän niinku kättä pidempää siihen kotimittelöön :roll:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • sjö
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
19.03.2004 06:41 #1162 : sjö
Vastaus käyttäjältä sjö aiheessa Re: Suomen pisin rata
Kiitti vinkistä! Näytti siellä sentään jollain olevan 22m 4-kaistaista joka näytti asiallisen kokoiselta kotiradalta. Onneksi myös Rocker haluaa laajentaa rataansa :D

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • NASCARMAN
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
19.03.2004 06:49 #1163 : NASCARMAN
Vastaus käyttäjältä NASCARMAN aiheessa Ratoja

sjö kirjoitti: Mitä :?: Ei voi olla totta!! Eikö kellään tän foorumin lukijoista muka ole yli 15 metristä rataa kotona??? Entäs sitten kerhotiloissa tai vastaavissa? Onneksi edes Rocker haluaa laajentaa rataansa :D


Tässä FinCup ratoja:

Friisilä 32,02m 4-kaistainen scalextric.
Kuopion srk 35m 4-kaistainen scalextric.
Nokia 33,43m 6-kaistainen Super 124 Scalextric.
Pori 22m 4-kaistainen scalextric. (kotirata)
Tampere 26m 4-kaistainen fleischmann.
Vantaa 22,06m 4-kaistainen polistil. (kotirata)

:D D D D

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • NASCARMAN
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
19.03.2004 06:58 #1164 : NASCARMAN
Vastaus käyttäjältä NASCARMAN aiheessa Kierrosaikoja
Friisilän 32,02m radalla nopeimmat ajat ovat: :arrow:

Ilman magneettia 10,20s Proslot Porsche 911 GT2

Magneetilla 5,773s SCX Arrows F1

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • matu
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
19.03.2004 10:04 #1168 : matu
Vastaus käyttäjältä matu aiheessa Re: Suomen pisin rata
Moi,

Meillä oli tuossa taannoin vajaa 60 metrinen rata (pidenpiäkin on ollut). Radasta on tehty reportaasi tänne: koti.mbnet.fi/scalenet/

Keimolasta on siis kyse. Kaikki palat on yhden kaverin paloja ja vielä jäi paljon ylikin :D a ja R4:a paketti tai pari.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Ossi
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
21.03.2004 07:41 #1171 : Ossi
Vastaus käyttäjältä Ossi aiheessa Re: Suomen pisin rata
Meilläkin oli/on jotain 70m rataa kun yhdisteltiin kaikki 11 rataa :shock:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
21.03.2004 20:21 #1177 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Suomen pisin rata
Nokian radan viralliset (kisassa ajetut) rataennätykset 1/32-kotirata-autoilla ovat:

ilman magneettia:
10,16 s (Fin Cup GT, Prsolot Porsche 911 GT2)

magneetilla:
6,04 s (Fin Cup F1, TecniToys Jaguar)

Testisessioissa on ilman magneettia ajettu alle 10 s ja fin cup formulalla on kellotettu 5,38 s.


Joskus olen herkutellut ajatuksella, että varattaisiin joku viikonloppu Kaukajärven vapaa-aikatalon liikuntasali ja sitten koko SSH:n porukka roudaisi KAIKKI liikenevät ratapalansa sinne. Uskoisin, että saataisiin rataa kasaan muutama sata metriä :D

Ratojen pituutta arvosteltaessa kannattaa kiinnittää huomiota myös urien määrään. Kyllähän kaksiuraista rataa R1-säteisillä kaarrepaloilla tunkee 35 m aika pieneenkin tilaan halutessaan...

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Ossi
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
22.03.2004 15:28 #1183 : Ossi
Vastaus käyttäjältä Ossi aiheessa Re: Suomen pisin rata
Sähköviat tuppaa olemaan aikamoinen vaiva pidemmillä radoilla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
22.03.2004 20:05 #1184 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: Suomen pisin rata
Lopettakaa niiden mikkihiiriratojen kanssa puuhastelu :cry: . Lueskelin eilen NSCC:n jäsenlehdestä, että Espanjassa oli kasattu Nincon paloista 2000 m (siis 2 kilometriä) pitkä rata :!: Oli kuulemma jopa ajokuntoinen Nincon omalla virtalähteellä

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • sjö
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
23.03.2004 06:18 #1187 : sjö
Vastaus käyttäjältä sjö aiheessa Re: Suomen pisin rata
Kylläkai virta riittää radassa vaikka rata ylettäisi täältä Posiolle :?: Kisko ei paljon virtaa hukkaa, ja tuleehan se virtanen teidän seinäpistokkeeseenkin Loviisan uraaninhalkaisulaitokselta asti. Ainoa ongelma lienee ratapätkien liitoskohdat jotka saataa katkaista virran kulun tai heikentää sitä oleellisesti.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • NASCARMAN
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
23.03.2004 10:59 #1189 : NASCARMAN
Vastaus käyttäjältä NASCARMAN aiheessa Sähköä rataan

Ossi kirjoitti: Sähköviat tuppaa olemaan aikamoinen vaiva pidemmillä radoilla.


Sen takia suuret radat virroitetaan n. 3m välein :idea:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Epe
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
23.03.2004 20:49 #1192 : Epe
Vastaus käyttäjältä Epe aiheessa Re: Suomen pisin rata

Kaitsu kirjoitti: Joskus olen herkutellut ajatuksella, että varattaisiin joku viikonloppu Kaukajärven vapaa-aikatalon liikuntasali ja sitten koko SSH:n porukka roudaisi KAIKKI liikenevät ratapalansa sinne. Uskoisin, että saataisiin rataa kasaan muutama sata metriä :D


:D lol: ......siitä sais aikaan melkoisen mediatapahtuman :D !!

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • baku24fi
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
24.03.2004 07:44 #1193 : baku24fi
Vastaus käyttäjältä baku24fi aiheessa Re: Suomen pisin rata
Mulla on himassa about 21 meetriä pitkä 2-kaistainen scale rata autotallissa, siis oma ei kerhorata. Pikkasen on maisemoitu ja siihen tullaan panostamaan tulevaisuudessa enemmän. Kaikenlaista pientä on hankittu luonnosta, pensasta, puuta ym... Rakennukset pyritään itse rakentamaan tulevaisuudessa, tällä hetkellä muovisia. Ajanotosta huolehtii DS200 lapcountteri. Lemans lähtöä, Goodwood shicania, varikko ym. mukavaa.
terv Baku

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.569 sekuntia