22.07.2026
Warm Up 2, Kotka

TOBLERONE CLASSIC WORLD CUP 2008

Lisää
22.11.2007 10:25 #7879 : Kaitsu
Taas uutta IMCAn sivuilla. Ensi kesän MM-kisan yhteyteen puuhataan nyt klassikkoautojen kisaa kaksihenkisin joukkuein. Kisan nimenä 'Toblerone Classic World Cup' ja se ajataan kahden päivän aikana 18.-19. heinäkuuta 2008.

Kyseessä on siis vuoden -73 Le Mans -autot. Kisaa ajetaan hiukan Suomen FSC hengessä sillä kilpailijat saavat valita ajavatko Foxilla vai Proslot Eurolla. Viime mainittu lienee kuitenkin ainoa järkevä vaihtoehto sillä käytössä on asiakasmoottorit joiden speksi poikkeaa kaupan hyllyltä ostettavasta Eurosta.

Eli ei muuta kuin ilmoittautumaan. Kisa on avoin kaikille.

[url:1v3lfath] www.imca-slotracing.com/CLASSIC%20WORLDS%202008.htm [/url]

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.11.2007 07:53 #7907 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: TOBLERONE CLASSIC WORLD CUP 2008
Jaahas, ensimmäiset suomalaiset näyttävätkin jo ilmoittautuneen klassikkoautojen kisaan. Asiaa 8)

Kisan tekniikkasäännöt on nyt julkaistu. Foxilla ei saakaan ajaa. Moottoriksi määritellään: 'Pro Slot Euro Competition'.

Painosäännöt on suoraan DSC/FSC-säännöistä.

Handoutrenkaiden (vanne)koko vähän ihmetyttää. Aika isoja classic-autoihin. Valittavana on Scaleauton tuotteet

- 25.5 x 16mm on a 17mm rim
- 27.5 x 16mm on a 21mm rim
- 27.5 x 13mm on a 17mm rim


Viime päivinä olen kovasti keskustellut erinäisten ihmisten kanssa ProSlotin koneista. Tuo Competition tullee poikkeamaan melkoisesti nykyisestä Mk I koneesta. Luvassa on ainakin seuraavia uudistuksia: tukevampi kannu, kuulalaakeri kannussa, uusi jenkkiläinen ankkuri (ajoituksen toleranssi tarkempi), pehmeämmät hiilet jne.

Erikoista on, että noita moottoreita ei myydä. Kisan jälkeen ne täytyy palauttaa ja Dan Debella (Proslot) huoltaa koneet seuraavaan koitokseen. Homman järkevyys tuntuu musta kyllä vähän kyseenalaiselta, mutta luulisi sitten olevan kaikilla kuskeilla hyviä ja tasalaatuisia mosia.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.415 sekuntia