22.07.2026
Warm Up 2, Kotka

IMCA WORLDS 2007 lähestyy

Lisää
24.10.2007 07:16 #7626 : Kaitsu
Malliautomaailman päätapahtuma starttaa puolentoista viikon päästä Belgiassa. Suomesta tällä kertaa mukana Nurkkasen Pekka sekä Marko ja Arttu Salomaa. Pyritään tähän ketjuun pistämään reaaliaikaista tietoa tapahtumasta mikäli yhteydet toimii Suomen ja Belgian välillä.

Kisat käynnistyvät perjantaina 2. marraskuuta. Aamupäivä vedetään vapaita treenejä kaikkien luokkien kalustolla.

Perjantai-ilta ja lauantaiaamu ajetaan SUPER GT & JGTC luokkien kalustolla lämmittelyksi kaksi kisaa. Pekan parina on kovan luokan skaalaslottaaja englannista: Brian Saunders. Brianhan ajoi viime kaudella Fyhrin Matin kansa ISRA MM:ssä production-luokan maailmanmestaruuteen. Saas nähdä toistaako historia EM-kisoissa itseään...

Markon parina näyttää olevan veteraanikuski John Emmons jenkeistä ja Artun puolestaan Brasilian Marcelo Triginelli. Kumma, että järjestäjä ei ajata isää ja poikaa samassa teamissa.

Lauantaina päästään iltapäivällä vetämään myös Nissan Nismoilla kun ajetaan henkilökohtaisesta yhdistetystä junnujen ja amatöörien MM:stä. Suomipojat pääsevätkin kaikki tähän kisaan, mikä on hyvää harjoitusta varsinaista MM-kisaa ajatellen.

Arttu on edelleen porukan nuorin, mutta malliautokokemusta on vuoden aikana kertynyt reilusti lisää. Eiköhän Arttu näytä nyt Keski-Euroopan pojille kuinka malliautoa viedään.

Sunnuntai on pyhitetty viikonlopun päätapahtumalle eli 1/24 malliautojen MM-kilpailulle.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.10.2007 07:33 #7632 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: IMCA WORLDS 2007 lähestyy
Team Finland,

oletteko huomioineet, että kahvat kytketään rataan jenkkistandardin mukaan "alligator clipseillä". Käsittääkseni kotoinen hauen leuka.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.10.2007 07:36 #7633 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: IMCA WORLDS 2007 lähestyy
Kyllä on juuri huomattu, mistäs niitä tarkoitukseen sopivia ja suojattuja on paras kysellä?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.10.2007 09:48 #7637 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: IMCA WORLDS 2007 lähestyy
Luulisin, että noista elektroniikkakaupoista saa. Tosin suojauksesta en tiedä. Parman (kalliimmat) kahvat toimitetaan noilla ja niissä tulee kumitutit mukana.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.10.2007 10:15 #7638 : KaiR
Vastaus käyttäjältä KaiR aiheessa Re: IMCA WORLDS 2007 lähestyy
TRIOPAK OY, Kalevantie 35, Turku ( käynti P-paikalta Peronkadun puolelta )... ja sopivasti Pekka, sun kotimatkan varrella. Elektroniikan tukku ja vähittäismyymälä. Luulisi että löytyy noita hauenleukoi...

Niillä ajetaan millä huvittaa ja millä ei huvita niin annetaan olla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.10.2007 10:38 #7639 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: IMCA WORLDS 2007 lähestyy
Joo, paikka on tuttu jo ennestään... ajattelin vaan pitääkö näissä slottikontakteissa käyttää jotain spesiaalia slottihauenleukaa :) ilmeisesti joku normaalikokoinen leuka on sitten ihan OK näihinkin.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.10.2007 11:10 #7640 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: IMCA WORLDS 2007 lähestyy
Kyllä nuo Parman leuat näyttää ihan normaaleilta leuoilta. Olkoonkin, että alligaattori on yleensä isompi elukka kuin hauki. Kuparipinnoitteisia ne muistaakseni tosin on.

Ehkä joku tätä lukeva kansainvälisillä tantereilla kolunnut slottiharrastaja voi antaa jotain vinkkejä hyvistä leuoista.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.10.2007 16:59 #7642 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: IMCA WORLDS 2007 lähestyy
Tänään saapui Brian Saundersilta keraamiset kuulalaakerit (!) SuperGT Lexukseen, hyvin tuntuu pyörivän (jarrukliinerikäsittelyn jälkeen vasta tosin, ilmeisesti olivat kovassa varastorasvassa).

Näyttää Brianilla olevan tuollainen weppikauppakin: www.bslotcar.com

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

  • Osku
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
26.10.2007 07:35 #7643 : Osku
Vastaus käyttäjältä Osku aiheessa Re: IMCA WORLDS 2007 lähestyy
Onnea reissuun !
Pikkasen offtopiccina: Meikä suhaa ainoana Suomalaisena samana viikonloppuna Saksassa Friedrichshafenissa vähän lyhyempää matkaa... ilman niitä mutkia ja turhaa jarruttelua :D

-Osku

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.10.2007 09:51 #7646 : maasalo
Vastaus käyttäjältä maasalo aiheessa Re: IMCA WORLDS 2007 lähestyy
John Emmond Lähetti kuvan yhdestä keraamisesta kuulalaakerista.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.10.2007 11:17 #7647 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: IMCA WORLDS 2007 lähestyy
Pyörikö kuva hyvin? :)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.10.2007 11:48 #7648 : maasalo
Vastaus käyttäjältä maasalo aiheessa Re: IMCA WORLDS 2007 lähestyy
Pyörii, ja sen voi teipata tavallisten kuulien päälle.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
02.11.2007 14:23 #7671 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: IMCA WORLDS 2007 lähestyy
Ensimmäiset uutiset Belgiasta:

Nissan Nismojen harjoitukset ajettu. Uuden radan pito-olosuhteet vielä heikot joten kierrosajat erien välillä eivät ole vertailukelpoisia.

Arttu ja Marko ajoivat aamun toisessa harjoituserässä. Artun kierrosajat liukkaalla radalla tasoa 9,4 s.

Pekka ajoi omassa erässään tasoa 8,8 s ja auto toimii hyvin. Nopeinta vauhtia pitivät tässä erässä norjalaiset mennen tasoa 8,4 s.

Koko Nismojen harjoitusten nopein oli viimeisessä erässä ajanut Nick de Wachter ajalla 7,95 s.

Tätä kirjoitellessa JGTC autojen harjoitukset ovat meneillään. Arttu ja Marko ovat jo käyneet radalla. Pekka valmistautuu Super GT harjoituksiin rakentamalla uutta alustaa (MoMo X-SW 07.1 GT). Toivottavasti saa kasaan ajoissa.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
02.11.2007 21:23 #7678 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: IMCA WORLDS 2007 lähestyy
Super GT:n harjoituksissa Pekan Lexus kiersi rataa 8,3...8,4 s tasoa. Kärki tuuppaa 7,9 s. Kilpailuun Pekka ja Brian rakentavat auton säätöjä uusiksi; autolla ei pystynyt laskemaan kunnolla kaarteisiin sisään.

Huomenna lisää.

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
03.11.2007 08:42 #7679 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: IMCA WORLDS 2007 lähestyy
Lauantaiaamuna ajetussa Euronats -joukkuekisassa Pekka ja Brian ajoivat hienosti sijalle 6. Mukana 32 joukkuetta. Ilmeisesti Lexukseen löytyi oikeat säädöt illan ja yön aikana :idea:

Artun ja Markon sijoituksesta ei ole tätä kirjoitettaessa tietoa.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 4.799 sekuntia