22.07.2026
Warm Up 2, Kotka

MoMo X-SW 07.1 GT

Lisää
30.08.2007 11:04 #7360 : PekkaN
MoMo X-SW 07.1 GT kirjoittanut PekkaN
X-SW 07.1:stä on nyt olemassa X-SW 07.1 GT eli "IMCA-versio" 27,5mm takapyörille ja 26,5/27mm etupyörille. Sitä vaan pitää kuulemma osata kysyä Parkelta "tiskin alta", ei näy weppikaupassa. Alla Fransesc Reyes:n kommentteja ko. alustasta [url:2ckkwd3h] www.SlotRacingLemans.com [/url]:n keskustelupalstalla:

...i needed a chassis from Momo to meet the IMCA rules, and Momo did it (X-SW07 GT).

Verrattuna "normaaliin" X-SW 07.1:een (SLP-sääntöjen mukainen):

...GT version is identical, only changes the sizes for the wheels and the motor holder (fox motor).

...if you tell to mathias that you want the new version for 27,5mm rear, he can supply without problems.


X-SW 07.1 GT mahdollisesti luokitellaan IMCA:n taholta ensi viikolla:
www.imca-slotracing.com/LatestNew.htm#MP06NEW

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
30.08.2007 12:41 #7362 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: MoMo X-SW 07.1 GT
No, jopas on mielenkiintoista. Viime viikonvaihteessa kerroin Matthiakselle tarvitsevani alustan IMCA sääntöihin. Hän ei puhunut mitään moisesta alustasta. Ilmeisesti ilmaisin asiani epäselvästi. Myi mulle sitten X-SW06.01:en. Joka on tarkoitettu 24 mm etupyörille ja 26 mm takapyörille. Eturunkoon sai vaihtopalat 25,5 mm etupyörille.

Ihmettelinkin sitä kun Frances kertoi ajaneensa X-SW07 alustalla Alsdorfissa. Piti tässä alkaa kaivamaan kisan sääntöjä esiin ja tarkistaa onko ne olleet IMCAn mukaiset. Ilmeisesti ovat siis olleet.

IMCAn sääntöjen henkeen ei oikein kyllä istu "tiskin alta" myytävät alustat.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
31.08.2007 05:43 #7363 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: MoMo X-SW 07.1 GT
Viimeisimmät uutiset kertovat että X-SW 07.1 GT:tä ei luokitella IMCA:n kisoihin. Alustamalli on tilattu MoMo:lta Espanjan markkinoita varten eikä ole myynnissä (virallisesti) muualla.

[url:3g76zjrl] www.imca-slotracing.com/LatestNew.htm [/url]

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
31.08.2007 09:50 #7365 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: MoMo X-SW 07.1 GT
Mä ymmärsin tuon toistepäin. Eli että GT olisi luokiteltu:

MOMO X-SW 07 GT HOMOLOGATED FOR WORLDS


Toisaalta IMCAn varsinaisissa säännöissä ei ole mitään mainintaa mistään luokituksista. Siellä lukee:

All commercially available production Model car chassis' are allowed.


Jos tuota alustaa myy Franspeed niin kyllä se mun käsittääkseni on "commercially available".

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
31.08.2007 09:59 #7366 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: MoMo X-SW 07.1 GT
No niinpäs näkyy, kun lukee tuon otsikonkin IMCA:n weppisivulta :oops:
Ei vaan ollut tuossa tekstiosuudessa kovin selvästi vaan ilmaistu samaa asiaa:

There is no need to homologate the MoMo X-SW 07.1 ...


Mitenkähän tuossa mahtaa maavaran kanssa käydä kun renkaat ohenevat? (1.1mm maavara 27,5mm renkailla)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
31.08.2007 10:47 #7367 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: MoMo X-SW 07.1 GT
Kannattaa kysyä maavara-asiaa Francesilta. Eikös se Alsdorfin kisa ollut joku endurance? Jos siellä on mennyt ongelmitta niin luulisi menevän muillakin puuradoilla. Nokwoodissa kyllä loppuu maavara jo varmaan 6x3 min kisassa :?

Frances tosiaan kehui tuon rungon maasta taivaisiin. Ymmärrettävää tietysti jos hän aikoo sitä nyt jatkossa myydä :lol: Sanoi autonsa olleen kaarreosuuksilla selvästi kisan nopein.

Mä tosiaan ostin itse tuon X-SW 06:en. Se on hyvin pitkälti sama kuin 07, mutta rungon etuosassa on painoeroa. Ajattelin kokeilla sitä tulevan kauden mittaan jossain FSC-protossa. Rengaskokonsa puolesta (takana 26 mm ja edessä joko 24 tai 25,5 mm) istuisi kohtuullisen hyvin FSC-autoon. Toivottavasti ei ole liian pitkä.

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
31.08.2007 12:06 #7368 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: MoMo X-SW 07.1 GT
Maavara onkin kuulemma 1,3mm noilla IMCA renkailla!
Kohta lähtee tilaus... kukahan ostaisi 2 kpl käyttämättömiä MP-06 alustoja :wink:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
19.09.2007 05:28 #7459 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: MoMo X-SW 07.1 GT
Espanjasta kantautuneen tiedon mukaan 07.1 GT:n toimitukset ovat tapahtuneet väärällä pohjalevyllä. Vaikka MoMo:n pakkauksessa lukee "27,5mm takapyörille", on sisään kuitenkin pistetty "normaali" X-SW 07.1:n pohjalevy. Ero taka-akselin laakerinreiän korkeudessa on vain 0,75mm jota ei ole silmämääräisesti helppo erottaa pakkausvaiheessa. Saatavuustilanne (Espanjassa) korjautunee parin viikon kuluessa.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
16.10.2007 09:40 #7582 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: MoMo X-SW 07.1 GT
Onkos mitään uutta infoa tästä IMCA-sääntöjen mukaisesta GT-alustasta? Joko saa jostain? Tekisi ainakin mieli kokeilla... josko olisi nopeampi kuin nämä säädettävät...

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
23.10.2007 04:58 #7612 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: MoMo X-SW 07.1 GT
Eilen on saapunut Karl Jandan (=Mr. MoMo) korvauspohjalevypaketti Espanjaan Francescille. Harmittavasti n. viikon myöhässä IMCA Worldseja ajatellen...

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
23.10.2007 07:12 #7615 : Kaitsu
Vastaus käyttäjältä Kaitsu aiheessa Re: MoMo X-SW 07.1 GT
Nyt vain paketti pikana Suomeen. Jäähän sulle melkein viikko aikaa rakentaa alusta läjään :wink: Itseasiassa eihän se muuta tarvi kuin tsekata suoruus ja liimata laakerit paikoilleen. Ovatko SW07 ja MP06 korin kiinnityksen osalta yhteen sopivat?

-kaitsu

Auto tykkää, että sillä ajetaan.

finscale.livejournal.com/

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
23.10.2007 07:29 #7616 : PekkaN
Vastaus käyttäjältä PekkaN aiheessa Re: MoMo X-SW 07.1 GT
Kiinnitys itsessään on identtinen, mutta ongelma on se että X-SW:n pohjalevy on hieman ohuempi kuin MP-06:n, joten kori putoaisi pohjan alapuolelle. Yritän nyt saada levyt ennen viikonloppua Suomeen, jäähän siinä vielä aikaa askarrella jokunen päivä... Mitähän nuo kuriirifirmat mahtaa veloittaa?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 3.300 sekuntia