IMCA Livejournal
Päivittelen sivuja aina kun aihetta ilmenee.
[url:3trbhll1] sivut.koti.soon.fi/kaide/IMCA2005/Livejournal.htm [/url]
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
IMCA 2005 MM-kisasta olisi sitten tarkoitus vääntää raportti kuvien kera.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Petteri
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0

Tuollaista Slot.It:n HRS alustaa lähtikin jo tilaukseen aiemmin, mutta nälkä kasvoi..... Sanopas Kaitsu tai joku muu joka näistä tietää, tekeekö tuollaisella Pro Track 1/32 "Spider" Complete RTR (Ready to Run) Kitillä mitään? Vai onko heti antaa jotain parempaa vaihtoehtoa 1/32 kokoon? Noista TSRF;n alustoista en kyllä saanut mitään tolkkua....mutta tuosta löytyi tuo setti jossa nuo kaikki osat olisi yhdessä paketissa niin ei tarvitse ihmetellä tilausta ja kiroilla kun joku oleellinen osa sitten puuttuu.
Onkos meillä täällä pohjoisessa mitään 1/32 kokoisten autojen kisoja vai pitäisikö sitä suoraan ryhtyä tuohon 1/24 kokoon? Olisi tietysti paremmat kori vaihtoehdotkin tarjolla.... Toisaalta autoa ei viitsisi ihan hyllyyn pölyttymäänkään rakentaa, joten 1/32 kokoinen siksi ainakin alkuun mielessä. 1/24 auto ei minun sportilleni taida mahtua?
Suurkiitoksia vinkeistä jo etukäteen....
Petteri
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
<a class="postlink" href=" ura-autot.blogspot.com/ "> ura-autot.blogspot.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Petteri kirjoitti: Sanopas Kaitsu tai joku muu joka näistä tietää, tekeekö tuollaisella Pro Track 1/32 "Spider" Complete RTR (Ready to Run) Kitillä mitään?
Veikkaan, että Nurkkasen Pekalla (=Porschefreak) on eniten kokemusta Suomessa näistä 1/32-malliautoalustoista.
Tuosta Pro Trackista minulla ei ole mitään käytännön kokemusta. Kuvien perusteella voisi päätellä, että alustan painopiste ei ole erityisen alhaalla. Sehän on tuollainen moottorin ympärille rakennettu muovikehikko. Epäilen, että sen ajo-ominaisuudet jäävät aika kauaksi hyvin suunnitellusta teräslevyalustasta.
Vai onko heti antaa jotain parempaa vaihtoehtoa 1/32 kokoon?
1/24 puolella mainetta niittänyt Plafit valmistaa myös laadukkan näköisiä 1/32-alustoja. Pekalla muistaakseni oli tämmöinen? Uskoisin, että Plafit on aikas toimiva myös 1/32-skaalassa. Ehkä suurin "vika" siinä on se, että siinä käytetään mitoitukseltaan 1/24-kokoluokan komponentteja (akselit, rattaat, laakerit yms.). Kisakäyttöä silmälläpitäen ne ovat turhan järeitä 1/32-autoon.
Noista TSRF;n alustoista en kyllä saanut mitään tolkkua
TSRF on mielestäni mainettaan parempi. Ei mikään huippu mutta siinä on muutamia hyviä ideoita. Muistaakseni heiltä on nykyään saatavissa "perusversion" lisäksi "clubversio" paremmilla vanteilla, renkailla jne. Perusversion renkaat, vanteet ja isompi vetopyörä ovat aivan paskat. Eli klubiversio ehdottomasti. Suurin puute TSRF:ssä on tappiohjuri. Toimiakseen hyvin ilman magneettia TSRF vaatii huippuluokan takarenkaat.
IMCAn 1/32 luokka on ajettu jo kolme vuotta TSRF:llä. Aika kivoja nuo autot ovat ajaa. Nokialla IMCA TSRF:llä olen pystynyt kellottamaan hiukan kovempia kierrosaikoja kuin Fin Cup touring-autolla. IMCA TSRF on kuitenkin selvästi vaativampi ajaa.
Onkos meillä täällä pohjoisessa mitään 1/32 kokoisten autojen kisoja vai pitäisikö sitä suoraan ryhtyä tuohon 1/24 kokoon?
En oikein jaksa uskoa, että 1/32 malliautojen kisatoimintaa ihan lähiaikoina pystyyn saadaan. Tai mistä sitä tietää. Nykyään tuntuu olevan niin paljon aktiiveja liikkeellä jotka tietää kuinka hommat oikeaoppisesti hoidetaan.
Jos auton rakentaa historic-kopalla niin silloinhan sillä voi ajella SSH:n historic-kisoissa. Sitten on näitä outlaw-sarjoja.
Malliautopuolella 1/24 on kaikkinensa mun mielestä parempi vaihtoehto kuin 1/32.
Malliautoissa käytetty slottiohjuri sopii Sportin uraan. Joten periaatteessa ainakin auton testaaminen onnistuu. Levikkeet on syytä rataan rakentaa.
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Petteri
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Pekka jos pystyt kertomaan vielä omia kokemuksiasi olisin kiitollinen.
1/24 koko olisi toisaalta mielekkäämpi kun pääsisi kisaamaan, mutta mutta... hmmm nooh jos ensin harjoittelen 1/32 koossa ja jos innostun enemmän niin sitten täytyy miettiä tuota 1/24 kokoa... Kynnys tuohon isompaan on kuitenkin melkoisen korkea, kun sen ajaminen jää sitten pelkästään kerhoratojen varaan. Toki kotonakin voi ilmeisesti ajaa, mutta ei se ole kivaa jos on ahdasta.
Taidan kallistua tuon TSRF:n suuntaan sitten... Ehkä silläkin sitten voi kisailla noissa Outlaw kisoissa, pitää vaan pitää hieman hillitympi linja moottorin kanssa, ettei käy kuten kävi bilteman autolle maanantaina :twisted:
Petteri
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
HRS:n ongelmana on leveys ja pienehko maavara, ei sovi kapeisiin klassikkoautoihin ollenkaan, muutoin ihan pateva muoviradoille. Plafit Super 32 taas on taysverinen side/anglewinder "1/24:sta kutistettu" metallialusta jousituksineen paivineen, itse maksoin omastani muistaakseni alle 40 euroa, sisaltaen kaiken muun paitsi moottorin. Ei myoskaan niita kapeimpia alustoja, mutta sain sen viritettya kuitenkin Reprotecin Cobran kopan alle JK Falcon moottorilla
Tuolta hankin omani: www.myslotcar.de/ -> zubehor -> chassis
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tästä voisi päätellä, että jengi ei niistä innostunut. Näin ollen niitä voisi saada halpaan hintaan täältä kotomaasta. Kaikki ovat oletettavasti tuota perusversiota huonoilla vanteilla ja vetopyörällä. 1/32-koossa tämä ei ole ongelma jos vaikka heittää takapyöriksi esim. Slot.Itin palikat.
Tiedä sitten tarjoaako 1/32 TSRF mitään semmoista mihin ei hyvin rakennettu fin cup tai kotiratapohjainen outlaw-vehje kykenisi. Siinä mielessä uhraisin energiani mielummin 1/24 auton rakenteluun...
-kaitsu
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
finscale.livejournal.com/
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Petteri
- Fresh Boarder
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
slottalk.miina.com/viewtopic.php?t=556
Jens Scaleracing:sta ( www.scaleracing.de ) olen omat kamani toistaiseksi hankkinut, toinen varteenotettava paikka on tuo werkshomepage.de. Molemmat putiikit ovat pro-asianharrastajien vetamia.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.