22.07.2026
Warm Up 2, Kotka

8.10. puuhapäivän tuloksia

  • Osku
  • Kirjoittaja
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lisää
09.10.2005 21:13 #3530 : Osku
8.10. puuhapäivän tuloksia kirjoittanut Osku
Slot Drag Racingin kauden 2006 viimeinen kisa ajeltiin 8.10, paikkana jälleen luonnonkauniiden graffitien koristaman Laajasalon Nuorisotalon idylliset sisätilat.
Johtuen siitä että SM-kausi päättyikin poikkeuksellisesti jo edelliseen kisaan, kisapäivästä muodostui varsin rento ja hidastempoinen.
Suurin osa päivästä kului radan kasailuun, kahvinjuontiin, kaluston testailuun ja asioista ja varsinkin asian vierestä puhumiseen.
Varsinainen kerhopäivä siis, ainoastaan muoviset eväsboksit puuttuivat :D

Kisaluokkana ajettiin 11 osanottajan voimin Gambler, 1,3s. indeksillä (jota ei siis saanut alittaa), varsin vapaalla kalustolla ja Bracketin lajittelusäännöillä. Bracketissahan pudotuskisan kaaviota ei tehdäkään loppuaikojen vaan reaktioaikojen perusteella.
Reaktioajoista saatiinkin varsin vakuuttavan näköinen lista, kuusi ensimmäistä olivat tuhannesosasekunnin välein 0,500s. - 0,506s. Reaktioajalla 0,509s. ehti pudotuskaavioon vasta 7. sijalle.

Varsinainen kisa menikin sitten tuttuun pudotuskisatyyliin, nopeampi (ja joissain lähdöissä myös vähemmän varastanut) jatkoon ja hävinnyt hakemaan autoja radan päädystä. Allekirjoittaneen henk.koht. kisassa oli myös jotain kovin tuttua, kämmäsin nimittäin itselleni punavalon jo toisella kierroksella :oops:
Kisapaikalta muita rikkaampana lähti kotiin Ari Hujanen. Arin auto ei ole (vielä) kaikkein nopeimpia, mutta voiton salaisuus olikin lujissa hermoissa ja erittäin tasaisissa suorituksissa. Onnea voittajalle :)

Kisan jälkeen kävimme hieman keskustelua Gamblerin ensi vuoden kuvioista. Tällä kertaa indeksi oli liian helppo, kisassa kukaan ei ollut lähelläkään sen alittamista, lähin oli allekirjoittaneen 1,324s. Harjoitusten ja aika-ajojen aikana ainoastaan Ari Piispa alitti indeksin eli näiltä osin kisa oli kilpailijoille liian helppo ja yksi jännitysmomentti puuttui kokonaan.
Ensi vuonna aiomme kokeilla tuota Bracketin systeemiä eli jokainen asettaa testien ja aika-ajojen perusteella itselleen oman henk.koht indeksin. Ajanottosoftan puolesta tämä on täysin mahdollista, kilpailijoiden indeksien vaihto koneelle onnistuu parilla napinpainalluksella joten ei tuon systeemin pitäisi kisapäivääkään venyttää aivan kohtuuttomasti. Tuota kokeillaan ja jos homma ei tunnu toimivan niin sitten palataan entiseen luokkakohtaiseen indeksiin.

Muuta ensi kaudesta on se että varsinaisiin SM-arvon omaaviin luokkiin ja yleissääntöihin tulee joitain pieniä täsmennyksiä ja muutoksia, mutta niistä enemmän omassa ketjussa about kuukauden sisällä/päästä.

-Osku

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 2.295 sekuntia