- Viestejä: 495
- Vastaanotettu kiitos 98
BSC 2014 / Warmup, Limbazi Kisamatkaraportti
17.02.2014 18:05 - 18.02.2014 11:49 #23221
: piethein
Jussi & Arzzi
Neutro Oy Slottimyynti
SRC Hyvinkää
BSC 2014 / Warmup, Limbazi Kisamatkaraportti kirjoittanut piethein
Baltic State Championchip MM-Warmup matka Limbaziin.
Pelottomat slottimatkaajat suuntasivat torstaina kahden autokunnan turvin Katajanokalta Viikkarilla Tallinan ja Pärnun kautta Latviaan ja siellä Limbazin kylälle. Vielä 60km ennen Limbazia, noin 6km Eestin rajalta Latvian puolelle, pystyi nauttimaan kotoisen annoksen Neste/Hesburger kompleksista. Perillä Limbazissa kisapaikkana käytetty Lukio löytyi illalla helposti ja sisäänkäyntikin pienen harhailun jälkeen.
Kuva: Rata
www.flickr.com/photos/piethein/125936493...et-72157641123578264
Pienen rataan tutustumisen jälkeen Janis Rage-Ragis ohjasti meidät ja Venäjän kuskit iltapalalle kellariravintolaan. Hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyvän iltapalan jälkeen suuntasimme majoitukseen, joka osoittautui Latvian melontajoukkueen melontakeskukseksi (Olimpiskais Centrs Limbazi, Oclimbazi). Huoneita n.12-14 kpl 2 hengelle ja kolmannelle kääntöpeti nojatuolista. Huoneen hinta 21EUR/Yö ja aamupalaa ei ole. Lakanat, tyynyliinat ja viltit odottivat matkaajia petien päällä. Lakanoissa olli riittävästi materiaalia, mutta pituus oli mitoitettu hobittien mukaan, joten patjaa jäi näkyviin noin 40cm. Reunaa tosin riitti lattialle asti. Valot pois ja taju kankaalle, kunnes Latvian slotti nuorisotiimi päätti alkaa pelata sählyä huoneiden yhteisaulana toimivassa tilassa noin 2300. Tätä norsulauman tömistystä kesti noin 20min. Seuraavina iltoina mailat ja kaikki pallomuotoa muistuttavat esineet joutuivat jostain syystä meidän huoneen vaatekomeroon, just in case.
Kuva: KellariRafla
www.flickr.com/photos/piethein/125937677...et-72157641123578264
Huoneiden suihku/WC on yhtä integroitua tilaa ja ei kovinkaan suuri. Pytyllä istuessaan ylettää koskettaa jokaista seinää ja laitetta, mitä siihen tilaan on saatu ahdettua ja tässä tilassa siis on myös se suihkulaite. Pyyhkeet kokoluokkaa postikortti ja niitä ei kannata nuuhkia. Eli tuollainen matkustajakotitasoinen majoitus. Toimii ok, jos tuo omat liinavaatteet, pyyhkeet ja vartiokissalle tonnikalaa. Wifiä ei tullut tuolla kokeiltua.
Kuva: Vartiokissa
www.flickr.com/photos/piethein/125940894...et-72157641123578264
Perjantaiaamuna vierailtiin Maxima kaupassa (n.600m Lukiolta ja n.100m MM-kisapaikasta) hakemassa aamupalaa ja aloitettiin harjoittelut. Arzzilla ES32 autolla tuo punainen oli aika vaikeaa, kunnes tajusin vaihtaa toiseen runkoon, jolla saatiin lisää mekaanista pitoa. Päivällä järjestäjät kyselivät halukkaita ruokailuun, joka tuotaisiin paikalle. Ruuat tuli noin klo 1300 ja tämä lounas maksoi 2Eur ja oli todella toimiva. Janiksen johdolla myös vierailtiin kulttuuritalolla katsomassa MM-kisanäyttämö, joka on iso juhla-sali. Salin vieressä on isoilla ovilla varustettu toinen huone ja jatkeena vielä lisähuone, joihin tulee mekkitilat. Kauppa on n. 100m päässä ja tuo kellariravintola noin 700m etäisyydellä. Tuo majoitus on noin 1.5km päässä.
Kuva: MM-tila
www.flickr.com/photos/piethein/125937628...et-72157641123578264
Kuva: Mekkitila
www.flickr.com/photos/piethein/125936535...et-72157641123578264
Lauantaiaamuna sitten ES32-treeniä pari kierrosta tiketeillä ja aika-ajot. Matti 12 (4.576), Marko 18 (4.608) ja Arzzi 26 (4.700). Kärki meni 4.160 (Nabo). Radan sillan jälkeinen mutka on määrätyillä urilla pimeä ajettava ja Arzzilla ennen siltaa varsinkin punaisella sylki helposti ulos. Tuota treenattiin muutamaan otteeseen. Musta oli selkeästi helpompi. Erässä Arzzilla kävi alussa huono tuuri, kun Ihor ajoi ulos ja Arzzi ei ehtinyt tehdä mitään. Auto ei oikein mennyt mihinkään ja sitä tarkastettiin pariin otteeseen, kunnes stopilla huomattiin, että kori kantaa keulasta. Auto oli suoraan Arzzin edessä ja mies sai sen itse oiottua parissa sekunnissa. Tämän jälkeen homma toimi ja mies ajoi hienosti malttaen koko erän lopuun. Hiillosti pari kertaa Ihorin ulos, kun oli lopussa nopeampi, mutta ei Ihor näköjään suosiolla tietä antanut. Hieno ajo, johon ehkä 8-9 kiekkaa lisää ilman tuota kolaria. Lopussa taas kori meinasi kantaa, mutta korjaantui jollain nostolla. Nyt siis 255.60 kierrosta. Purkaessa sitten huomasin, että lopun probleemi johtuikin alas taittuneesta toisesta etupuskurista. Ajossa oli korjattu Ex-Zaks runko, josta korjausjuotos oli antanut myöten, mutta piti vielä etupään nipussa.
Markon erä meni minulta aikalailla ohi, tuloksena 266.80 kiekkaa. Matin erässä oli rytinää aika paljon ja laidat paukkui. Taisi Matti noista saada osansa ja tuloksena 267.47.
Arzzi ei F1-32sta aja, joten lekamikkokin sai vähän levätä ja käytiin taas tutustumassa kellariravintolan antimiin. Kale ja Sanna lähtivät tiedusteluretkelle etsimään potentiaalisia majoitusvaihtoehtoja lähiseudulta ja käymään merenrannalla. Radalla Matti lajitteli itsensä toiseksi (5.092) Nikolain perään (5.084) ja Marko 9. (5.324). Itse erät Matti voitti 254.83, Nabo toinen 249.75 ja JRR kolmas 247.79. Marko 12. sijalle 235.78 kierroksella.
Lauantaina ei ehditty ajamaan ES24 harkkoja, joten sunnuntai aloitettiin 730 tikettiharkoilla. Arzzin yksi vuoro meni ohi, kun tiketin oli joku siirtänyt erästä 20 valkealta erään 18 purplelle. Ehdittiin kuitenkin vielä kokeilla se valkea ja oranssi. Valkovenäläinen treenirunko napsahti poikki pääsuoran tällissä Antsin perään. Arvottiin 21/25 ja 23/25 ankkuristen koneiden välillä ja lopulta ajoon meni se 23/25. Harkkavauhti oli tuolla 4.1 kieppeissä. Koska Tallinnan lauttaan oli kiirus, saatiin sovittua, että voidaan ajaa aika-ajo normaalisti, mutta päästään ekaan erään ajamaan. Arzzi tykitti 3.900 ollen 14, Marko 4.060 (31) ja Matti 3.636 (2). Kärkeen Nabo 3.484. Ekaan erään sitten tuli myös viisi venäläistä, joilla oli myös aikataulupaineita. Myös toinen erä oli kasattu kiirehtijöistä.
Arzzi aloitti oranssilta ja sai hyvän ajofiiliksen päälle ja pysyi erän kärjen mukana. Toisella uralla vähän joutui antamaan periksi, mutta pysyi kuitenkin siinä 5 porukassa. Erän viides venäläinen ulkoili aikalailla ja aiheutti kolareita. Arttu ajoi viisaasti, otti hyvin kolareita pois ja välillä oli tuuriakin. Annettiin tietä ja ohikin päästiin nätisti kun tarvittiin. Jossain vaiheessa mentiin Markon kanssa rinnakkain aika pitkään, mutta siitäkin selvittiin. Pari träkkiä/kolausta pääsuoralla ja Matti oikoi Arzzin breidejä välillä. Lopussa vielä pieni iskuyritys Andreihin, mutta ulkoilu lopetti sen siihen. Mielestäni hieno ajo Arzzilta kokonaisuudessaan. Marko mekkasi jollain uralla lyhyesti ja Matti meni omia menojaan. Matti lopulta toinen 343.59 kierroksella, Arzzi 17 (310.77) ja Marko 23 (299.97).
Seuraavan erän nostojen jälkeen sitten viimeiset kamat autoon ja kohti Tallinnaa. Sunnuntain liikenne oli leppoisampaa kuin tuo torstain, jolloin etelävirossa oli paljon poliisivalvontaa. Paluumatkalla matkavauhti pysyi helposti siinä 90kmh pinnassa. Noin 3.5h ilman ihmeempää kiirustamista ja pakollinen Hesestoppi mukana kisapaikalta satamaan. Käytiin vielä Prismassa nopsaan ja sitten Tallinkin lautalle syömään ja Suomen peliä katsomaan.
Kuva: ES24 Erä.
www.flickr.com/photos/piethein/125936590...157641123578264?rb=1
Hyvä reissu oli tämä!
Kiitokset matkakumppaneille.
Tuokset täältä:
www.isra2014.com/resultsBSC
T.Jussi, Sanna ja Arzzi
Pelottomat slottimatkaajat suuntasivat torstaina kahden autokunnan turvin Katajanokalta Viikkarilla Tallinan ja Pärnun kautta Latviaan ja siellä Limbazin kylälle. Vielä 60km ennen Limbazia, noin 6km Eestin rajalta Latvian puolelle, pystyi nauttimaan kotoisen annoksen Neste/Hesburger kompleksista. Perillä Limbazissa kisapaikkana käytetty Lukio löytyi illalla helposti ja sisäänkäyntikin pienen harhailun jälkeen.
Kuva: Rata
www.flickr.com/photos/piethein/125936493...et-72157641123578264
Pienen rataan tutustumisen jälkeen Janis Rage-Ragis ohjasti meidät ja Venäjän kuskit iltapalalle kellariravintolaan. Hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyvän iltapalan jälkeen suuntasimme majoitukseen, joka osoittautui Latvian melontajoukkueen melontakeskukseksi (Olimpiskais Centrs Limbazi, Oclimbazi). Huoneita n.12-14 kpl 2 hengelle ja kolmannelle kääntöpeti nojatuolista. Huoneen hinta 21EUR/Yö ja aamupalaa ei ole. Lakanat, tyynyliinat ja viltit odottivat matkaajia petien päällä. Lakanoissa olli riittävästi materiaalia, mutta pituus oli mitoitettu hobittien mukaan, joten patjaa jäi näkyviin noin 40cm. Reunaa tosin riitti lattialle asti. Valot pois ja taju kankaalle, kunnes Latvian slotti nuorisotiimi päätti alkaa pelata sählyä huoneiden yhteisaulana toimivassa tilassa noin 2300. Tätä norsulauman tömistystä kesti noin 20min. Seuraavina iltoina mailat ja kaikki pallomuotoa muistuttavat esineet joutuivat jostain syystä meidän huoneen vaatekomeroon, just in case.
Kuva: KellariRafla
www.flickr.com/photos/piethein/125937677...et-72157641123578264
Huoneiden suihku/WC on yhtä integroitua tilaa ja ei kovinkaan suuri. Pytyllä istuessaan ylettää koskettaa jokaista seinää ja laitetta, mitä siihen tilaan on saatu ahdettua ja tässä tilassa siis on myös se suihkulaite. Pyyhkeet kokoluokkaa postikortti ja niitä ei kannata nuuhkia. Eli tuollainen matkustajakotitasoinen majoitus. Toimii ok, jos tuo omat liinavaatteet, pyyhkeet ja vartiokissalle tonnikalaa. Wifiä ei tullut tuolla kokeiltua.
Kuva: Vartiokissa
www.flickr.com/photos/piethein/125940894...et-72157641123578264
Perjantaiaamuna vierailtiin Maxima kaupassa (n.600m Lukiolta ja n.100m MM-kisapaikasta) hakemassa aamupalaa ja aloitettiin harjoittelut. Arzzilla ES32 autolla tuo punainen oli aika vaikeaa, kunnes tajusin vaihtaa toiseen runkoon, jolla saatiin lisää mekaanista pitoa. Päivällä järjestäjät kyselivät halukkaita ruokailuun, joka tuotaisiin paikalle. Ruuat tuli noin klo 1300 ja tämä lounas maksoi 2Eur ja oli todella toimiva. Janiksen johdolla myös vierailtiin kulttuuritalolla katsomassa MM-kisanäyttämö, joka on iso juhla-sali. Salin vieressä on isoilla ovilla varustettu toinen huone ja jatkeena vielä lisähuone, joihin tulee mekkitilat. Kauppa on n. 100m päässä ja tuo kellariravintola noin 700m etäisyydellä. Tuo majoitus on noin 1.5km päässä.
Kuva: MM-tila
www.flickr.com/photos/piethein/125937628...et-72157641123578264
Kuva: Mekkitila
www.flickr.com/photos/piethein/125936535...et-72157641123578264
Lauantaiaamuna sitten ES32-treeniä pari kierrosta tiketeillä ja aika-ajot. Matti 12 (4.576), Marko 18 (4.608) ja Arzzi 26 (4.700). Kärki meni 4.160 (Nabo). Radan sillan jälkeinen mutka on määrätyillä urilla pimeä ajettava ja Arzzilla ennen siltaa varsinkin punaisella sylki helposti ulos. Tuota treenattiin muutamaan otteeseen. Musta oli selkeästi helpompi. Erässä Arzzilla kävi alussa huono tuuri, kun Ihor ajoi ulos ja Arzzi ei ehtinyt tehdä mitään. Auto ei oikein mennyt mihinkään ja sitä tarkastettiin pariin otteeseen, kunnes stopilla huomattiin, että kori kantaa keulasta. Auto oli suoraan Arzzin edessä ja mies sai sen itse oiottua parissa sekunnissa. Tämän jälkeen homma toimi ja mies ajoi hienosti malttaen koko erän lopuun. Hiillosti pari kertaa Ihorin ulos, kun oli lopussa nopeampi, mutta ei Ihor näköjään suosiolla tietä antanut. Hieno ajo, johon ehkä 8-9 kiekkaa lisää ilman tuota kolaria. Lopussa taas kori meinasi kantaa, mutta korjaantui jollain nostolla. Nyt siis 255.60 kierrosta. Purkaessa sitten huomasin, että lopun probleemi johtuikin alas taittuneesta toisesta etupuskurista. Ajossa oli korjattu Ex-Zaks runko, josta korjausjuotos oli antanut myöten, mutta piti vielä etupään nipussa.
Markon erä meni minulta aikalailla ohi, tuloksena 266.80 kiekkaa. Matin erässä oli rytinää aika paljon ja laidat paukkui. Taisi Matti noista saada osansa ja tuloksena 267.47.
Arzzi ei F1-32sta aja, joten lekamikkokin sai vähän levätä ja käytiin taas tutustumassa kellariravintolan antimiin. Kale ja Sanna lähtivät tiedusteluretkelle etsimään potentiaalisia majoitusvaihtoehtoja lähiseudulta ja käymään merenrannalla. Radalla Matti lajitteli itsensä toiseksi (5.092) Nikolain perään (5.084) ja Marko 9. (5.324). Itse erät Matti voitti 254.83, Nabo toinen 249.75 ja JRR kolmas 247.79. Marko 12. sijalle 235.78 kierroksella.
Lauantaina ei ehditty ajamaan ES24 harkkoja, joten sunnuntai aloitettiin 730 tikettiharkoilla. Arzzin yksi vuoro meni ohi, kun tiketin oli joku siirtänyt erästä 20 valkealta erään 18 purplelle. Ehdittiin kuitenkin vielä kokeilla se valkea ja oranssi. Valkovenäläinen treenirunko napsahti poikki pääsuoran tällissä Antsin perään. Arvottiin 21/25 ja 23/25 ankkuristen koneiden välillä ja lopulta ajoon meni se 23/25. Harkkavauhti oli tuolla 4.1 kieppeissä. Koska Tallinnan lauttaan oli kiirus, saatiin sovittua, että voidaan ajaa aika-ajo normaalisti, mutta päästään ekaan erään ajamaan. Arzzi tykitti 3.900 ollen 14, Marko 4.060 (31) ja Matti 3.636 (2). Kärkeen Nabo 3.484. Ekaan erään sitten tuli myös viisi venäläistä, joilla oli myös aikataulupaineita. Myös toinen erä oli kasattu kiirehtijöistä.
Arzzi aloitti oranssilta ja sai hyvän ajofiiliksen päälle ja pysyi erän kärjen mukana. Toisella uralla vähän joutui antamaan periksi, mutta pysyi kuitenkin siinä 5 porukassa. Erän viides venäläinen ulkoili aikalailla ja aiheutti kolareita. Arttu ajoi viisaasti, otti hyvin kolareita pois ja välillä oli tuuriakin. Annettiin tietä ja ohikin päästiin nätisti kun tarvittiin. Jossain vaiheessa mentiin Markon kanssa rinnakkain aika pitkään, mutta siitäkin selvittiin. Pari träkkiä/kolausta pääsuoralla ja Matti oikoi Arzzin breidejä välillä. Lopussa vielä pieni iskuyritys Andreihin, mutta ulkoilu lopetti sen siihen. Mielestäni hieno ajo Arzzilta kokonaisuudessaan. Marko mekkasi jollain uralla lyhyesti ja Matti meni omia menojaan. Matti lopulta toinen 343.59 kierroksella, Arzzi 17 (310.77) ja Marko 23 (299.97).
Seuraavan erän nostojen jälkeen sitten viimeiset kamat autoon ja kohti Tallinnaa. Sunnuntain liikenne oli leppoisampaa kuin tuo torstain, jolloin etelävirossa oli paljon poliisivalvontaa. Paluumatkalla matkavauhti pysyi helposti siinä 90kmh pinnassa. Noin 3.5h ilman ihmeempää kiirustamista ja pakollinen Hesestoppi mukana kisapaikalta satamaan. Käytiin vielä Prismassa nopsaan ja sitten Tallinkin lautalle syömään ja Suomen peliä katsomaan.
Kuva: ES24 Erä.
www.flickr.com/photos/piethein/125936590...157641123578264?rb=1
Hyvä reissu oli tämä!
Kiitokset matkakumppaneille.
Tuokset täältä:
www.isra2014.com/resultsBSC
T.Jussi, Sanna ja Arzzi
Jussi & Arzzi
Neutro Oy Slottimyynti
SRC Hyvinkää
Viimeksi muokattu: 18.02.2014 11:49 piethein. Syy: Tuloslinkki ja hienosäätöä.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
17.02.2014 18:47 #23222
: midro98
Vastaus käyttäjältä midro98 aiheessa BSC 2014 / Warmup, Limbazi Kisamatkaraportti
Kivalta reissulta kuulosti. Kiitos tästä tarinasta.
Arzzilla asiallinen paita tuossa ES-24 kuvassa.
Tv. Miro
Arzzilla asiallinen paita tuossa ES-24 kuvassa.
Tv. Miro
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
18.02.2014 05:43 #23223
: Yly
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Vastaus käyttäjältä Yly aiheessa BSC 2014 / Warmup, Limbazi Kisamatkaraportti
Hyvä, että joku osaa pukeutua tyylikkäästi......
We all know Juha. If he is in the race, he changed to animal. -Peter Froebel
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
18.02.2014 08:16 #23224
: eemeli
Vastaus käyttäjältä eemeli aiheessa BSC 2014 / Warmup, Limbazi Kisamatkaraportti
Hep.
Mukava kun joku jaksaa kirjoitella näitä. kiitos!
Kivan värinen rata. Ittellä käy aina silmiin musta pinta, minusta autot erottuis paremmin vaaleampaa rataa vasten. LIsää vaaleita baanoja, joohan?
Tuonne olis kiva lähteä syssymmällä, mutta kun ei nää yleensä koskaan osu sellaiselle ajalle, että pystys töiden puolesta järjestämään itsensä matkaan. Meillä lomat on aika tarkasti määrätty pl syysloma, joka on aina aluksi MM-viikolla, mutta sitten joko loma tai kisat siirtyy viikolla ja se siitä..
Ärjyn näköinen vahtikissa
-eemeli-
Mukava kun joku jaksaa kirjoitella näitä. kiitos!
Kivan värinen rata. Ittellä käy aina silmiin musta pinta, minusta autot erottuis paremmin vaaleampaa rataa vasten. LIsää vaaleita baanoja, joohan?
Tuonne olis kiva lähteä syssymmällä, mutta kun ei nää yleensä koskaan osu sellaiselle ajalle, että pystys töiden puolesta järjestämään itsensä matkaan. Meillä lomat on aika tarkasti määrätty pl syysloma, joka on aina aluksi MM-viikolla, mutta sitten joko loma tai kisat siirtyy viikolla ja se siitä..
Ärjyn näköinen vahtikissa

-eemeli-
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 1.881 sekuntia